دهکده اینترنت رامشیر

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 356
بازدید ماه : 354
بازدید کل : 7172
تعداد مطالب : 71
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1


راهنمای انتخاب لپ تاپ، نت بوک و تبلت

فرز-با توجه به تولید و عرضه انواعرایانه های پرتابل ددر بازار محصولات دیجیتالی، همواره انتخاب یکی از این تجهیزات، سخت ترین مرحله در هنگام خرید می باشد.

اینکه لپ تاپ بخریم، نت بوک بخریم و یا اصلاٌ به سراغ تبلت برویم معمولاٌ ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است. مقایسه بین این ۳ گجت اصلاٌ کار عاقلانه ای نیست.

چون هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و اصولاٌ هر یک کاربردهای جداگانه ای دارند. از اینرو تعریف و مقایسه ای بین این ۳ گجت خواهیم داشت. گجت هایی که در حال حاضر دنیای فناوری دیجیتال در دنیا، بیشترین انرژی خود را صرف تکامل آن ها نموده است.

 

 

 

 

69798 7272 مقایسه لپ تاپ، نت بوک و تبلت

 

    ادامه مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: عادل جابری اصل تاريخ: جمعه 2 تير 1391برچسب:راهنمای انتخاب لپ تاپ, نت بوک و تبلت - دهکده اینترنت رالمشیر - دانشکده سما - ماهشهر - رامشیر - لب تاب- تبلت- , موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اعتیاد اینترنت

 

مطالعات‌ نشان‌ داده‌ است‌ كه‌ الگوهای‌ رفتاری‌ اعتیاد در بین‌ مصرف‌ كنندگان‌ سنگین‌ اینترنت‌ وجود دارد. بررسی‌ها شیوع‌ آن‌ را از ۶ درصد تا بیش‌ از ۸۰ درصد گزارش‌ كرده‌ اند. نگران‌ كننده‌ ترین‌ جنبه‌ اعتیاد به‌ اینترنت‌، آسیب‌ دیدن‌ كودكان‌ است‌. آنهاد به‌ راحتی‌ به‌ بازیهای‌ چند نفره‌ حتی‌ بخشهای‌ مبتذل‌ وابسته‌ می‌شوند.
معتادین‌ به‌ اینترنت‌ ساعتهای‌ بسیار طولانی‌ در طول‌ روز را به‌ استفاده‌ از این‌ وسیله‌ ارتباطی‌ می‌گذرانند به‌ نحوی‌ كه‌ عملكرد شغلی‌ واجتماعی‌ آنها تحت‌ تاثیر قرار می‌گیرد، كارشناسان‌ این‌ نوع‌ استفاده‌ غیر طبیعی‌ از اینترنت‌ را اصطلاحا اعتیاد به‌ اینترنت‌ می‌نامند. علت‌ اعتیاد به‌ اینترنت‌ در بسیاری‌ از این‌ افراد، دستیابی‌ به‌ راهی‌ برای‌ سركوبی‌ اضطرابها و تنش‌های‌ زندگی‌ است‌ به‌ گفته‌ پژوهشگران‌ احتمال‌ اعتیاد به‌ اینترنت‌ در افراد گوشه‌ گیر و افرادی‌ كه‌ در ارتباطهای‌ اجتماعی‌ و بین‌ فردی‌ خود مشكل‌ دارند بیش‌ از سایرین‌ است‌.
 


ادامه مطلب
نويسنده: عادل جابری اصل تاريخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:اعتیاد - اینترنت - دانلود - ایران سربلند - بسیجی - اعتیاد اینترنت , موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مزایای فناوری اطلاعات

بیشتراز سه دهه است که رایانه ها و فناوریهای اطلاعاتی وابسته به آن به عنوان ابزارهای آموزشی برای کمک به آموزشگران تولید شده اند . امروزه رایانه هایی وجود دارند که در نزدیکی تمامی آموزشکده های ایالات متحده توصیفات متنوعی را انجام می دهند . اساتید ، مدیران آموزشکده ، مقامات دولتی و دیگران با ارزشهایی از قبیل اجرای فناوری که باید بصورت پایدار مزیت های فناوری آموزشی را ارزیابی نماید مواجه شده اند آیا شواهد و مدارکی که دلالت کند مبنی بر اینکه رایانه ها و سیستم ارتباط از راه دور پیشرفته سرمایه گذاری ارزشمندی برای آموزشگران است وجود دارد؟
بصورت خلاصه مشاهده شده که مزیت فناوری اطلاعات دارای نتیجه بوده است. همچنین اهمیت ارزیابی تاثیرات فناوری را روی آموزش نشان داده است. 
 

 

  برای دیدن روی ادامه مطلب کلیک کن% 


ادامه مطلب
نويسنده: عادل جابری اصل تاريخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:فناوری اطلاعات - جدید ترین فناوری اطلاعات, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نسل دیجیتال امروزی و دنیای دیجیتال

آیا فناوری های مدرن، همانگونه که مسائل و رشد اجتماعی را شکل می بخشند، مغز آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهند؟ آیا فضای مجازی بر تعاملات واقعی نسل جدید که با فناوری بزرگ شده اند نیز تاثیر می گذارد؟ این سوالات به تازگی ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است، چنانچه برای پاسخ به آنها به تحقیقات جدیدی دست زده اند. مغز و ذهن نوجوانی که در حال جست وجو از طریق موتور جست وجوی گوگل است، چه شکلی می تواند داشته باشد؟ آیا ساعاتی که این نوجوان در دنیای مجازی صرف می کند، باعث تغییر مدار های مغزی وی نیز می شود؟ آیا این نوجوان در دنیای واقعی نیز می تواند به خوبی دنیای مجازی احساساتش را بروز دهد؟ مسائلی از این دست از مدت ها پیش ذهن و فکر بسیاری از والدین را مغشوش کرده و به یکی از دغدغه های بزرگ آنان تبدیل شده است. اما این بار دانشمندان برای رسیدن به جواب این سوالات دست به کار شده اند و فرضیه یی ارائه داده اند مبنی بر اینکه دنیای دیجیتالی امروز روش خواندن، یادگیری و تعامل و رفتار با دیگران را دچار تحول کرده است. بومی ها و غیربومی ها با اینکه هیچ کدام از شرکت های فناوری برای جواب به این سوالات با محققان همکاری نکردند اما «گری اسمال» استاد روانپزشکی دانشگاه اکلاهاما معتقد است فناوری های دیجیتال نظیر اینترنت و گوشی های هوشمند می توانند نحوه عملکرد مغز را تغییر دهند.


ادامه مطلب
نويسنده: عادل جابری اصل تاريخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

+ADSL۲ - ADSL۲ عبور از مرزهای سرعت

شركت‌های مخابرات منطقه‌ای را به قولی صاحبان بزرگترین معادن مس دنیا می‌دانند و این كنایه‌ای است از حجم عظیم سیم‌های مسی كه بین این مراكز مخابراتی و محل سكونت یا محل كار مشتركین تلفن نصب گردیده‌اند. استفاده بهینه از این سرمایه، در دستور كار این شركت‌ها قرار دارد و چند سالی است كه فناوری مودم‌های دیجیتال (DSL) به عنوان راه‌حلی هوشمندانه‌ جهت انتقال دیتای پرسرعت برروی این سیم‌ها مطرح گردیده است.
در این میان، مودم‌های خانواده‌ ADSL به لحاظ وسعتِ به‌كارگیری در كاربردهای خانگی، رتبه اول فروش را به خود اختصاص داده‌اند. در ژانویه ۲۰۰۳ سازمان ITU (سازمان بین‌المللی استانداردهای مخابراتی) پس از فروش حدود پانزده میلیون مودمADSL در سطح جهان، مشخصات جدیدی را برای این استاندارد منتشر نمود. سری مودم‌های ADSL موفقترین رده ADSL را در جهان به خود اختصاص می‌دهند و ITU سعی فراوانی جهت توسعه آن دارد.
 

 

برای دیدن مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید .


ادامه مطلب
نويسنده: عادل جابری اصل تاريخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:adsl-- انترنت - دانلود - مقاله , موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

شبکه VPN چیست؟

شبکه های خصوصی مجازی
در طی ده سال گذشته دنيا دستخوش تحولات فراوانی در عرصه ارتباطات بوده است . اغلب سازمانها و موسسات ارائه دهنده کالا و خدمات که در گذشته بسيار محدود و منطقه ای مسائل را دنبال و در صدد ارائه راهکارهای مربوطه بودند ، امروزه بيش از گذشته نيازمند تفکر در محدوده جهانی برای ارائه خدمات و کالای توليده شده را دارند. به عبارت ديگر تفکرات منطقه ای و محلی حاکم بر فعاليت های تجاری جای خود را به تفکرات جهانی و سراسری داده اند. امروزه با سازمانهای زيادی برخورد می نمائيم که در سطح يک کشور دارای دفاتر فعال و حتی در سطح دنيا دارای دفاتر متفاوتی می باشند . تمام سازمانهای فوق قبل از هر چيز بدنبال يک اصل بسيار مهم می باشند : يک روش سريع ، ايمن و قابل اعتماد بمنظور برقراری ارتباط با دفاتر و نمايندگی در اقصی نقاط يک کشور و يا در سطح دنيا اکثر سازمانها و موسسات بمنظور ايجاد يک شبکه WAN از خطوط اختصاصی (Leased Line) استفاده می نمايند.خطوط فوق دارای انواع متفاوتی می باشند. ISDN ( با سرعت 128 کيلوبيت در ثانيه )، ( OC3 Optical Carrier-3) ( با سرعت 155 مگابيت در ثانيه ) دامنه وسيع خطوط اختصاصی را نشان می دهد. يک شبکه WAN دارای مزايای عمده ای نسبت به يک شبکه عمومی نظير اينترنت از بعد امنيت وکارآئی است . پشتيانی و نگهداری يک شبکه WAN در عمل و زمانيکه از خطوط اختصاصی استفاده می گردد ، مستلزم صرف هزينه بالائی است .

 

برای دیدن این مقاله ادامه مطلب کلیک کنید .


ادامه مطلب
نويسنده: عادل جابری اصل تاريخ: چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب: vpn - vpn چیست , - مفاهیم vpn, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ویروس کامپیوتری ۴۰ ساله شد

ویروس کامپیوتری ۴۰ ساله شد

باید با خوشحالی (و شاید اندوه) به ویروس کامپیوتری بگوییم: تولدت مبارک! بله، چهل سال از تولد اولین ویروس کامپیوتری می گذرد و هنوز اولین دشمن اطلاعات و امنیت سیستم های کامپیوتری با قدرت روزافزون به فعالیت های اش ادامه می دهد! پس به جای اینکه کیک تولدی به شکل اژدهای هفت سر برای اش آماده کنیم و یا با آتش دوزخ شمع های اش را روشن کنیم، به داستان خلقت و رشد اش در طول زمان می پردازیم و آرزو می کنیم که هیچ گاه ملاقات اش نکنیم.


ادامه مطلب
نويسنده: عادل جابری اصل تاريخ: چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام مطالبی که در این وبلاگ هست بیشتر در مورد سخت افزار - اینترنت - ویندوز و امنیت و ... و مطالب در خواستی شما دوستان هست.با انتقادات و پیشنهادها برای بهتر شدن وبلاگ ما رو کمک کنید

نويسنده

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب در وبلاگ

دهکده اينترنت رامشير

خبرنامه وبلاگ:

براي ثبت نام در خبرنامه ايميل خود را وارد نماييد


© All Rights Reserved to hdw.LoxBlog.Com | Template By: HDW.LOXBLOG.Com